Uluslararası Final Üniversitesi

Programın Amacı ve Çıktıları

Günümüz iş dünyasını etkileyen, dijital devrim, globalleşme, sürdürülebilirlik ve işletmeler arasındaki artan rekabet gibi unsurlar, işletmelerin pazarlama faaliyetlerine gereken önemi vermelerini zorunlu kılmıştır. Değer yaratarak ve sonucunda değer elde ederek uzun vadeli müşteri ilişkileri oluşturma süreci olarak tanımlayabileceğimiz pazarlamanın, işletmelerin rekabet ederken diğer işletmelerden farklılaşarak daha avantajlı duruma gelmesini sağlaması mümkündür. Pazarlama faaliyetleri, tüketicilerin istekleri doğrultusunda ihtiyaç duydukları ürün ve hizmetleri belirleyip bilgilendirme, dağıtım, tutundurma, satış ve satış sonrası hizmet faaliyetlerini kapsar.

Pazarlama programının amacı, günümüz iş dünyasının ihtiyaç duyduğu küresel dünyanın dinamiklerine uyum sağlayarak pazarlama faaliyetlerini tasarlayıp yürütebilecek, yaratıcı düşünebilen, etik ve sosyal sorumluluk değerlerine ve araştırmacı ruha sahip, iletişim becerileri gelişmiş, edindiği teorik bilgileri uygulamaya geçirebilen, analitik bakış açısı taşıyan, çağdaş yaklaşımlara açık olup onları takip edip uygulayabilecek, bilimsel karar verme becerisi geliştirmiş, mesleki yeterliliğe ve özgüvene sahip nitelikli pazarlama uzmanları yetiştirmektir. Program güncel pazarlama sorunları ve uygulamalarını temel alan ders programıyla, programda dersleri verecek yetkin öğretim elemanlarıyla ve bilgisayar ve diğer eğitim teknolojilerine sahip olan modern donanımlarıyla söz konusu amaca ulaşmayı hedeflemektedir.

Bu programda öğrenciler, pazarlama araştırması yapma, hedef pazar analizi, strateji belirleme, pazarlama planı hazırlama, ürün yönetimi, perakendecilik, satış yönetimi, reklamcılık, kurumsal iletişim, marka yönetimi, uluslararası pazarlama, dijital pazarlama ve internet pazarlaması gibi konularda bilgi ve beceri sahibi olacaklar, doğaya ve insanlığa duyarlı, sosyal sorumluluğa sahip pazarlama ilkeleri çerçevesinde uygulamalar yapmayı öğreneceklerdir. Program müfredatı, pazarlamadaki akademik ve sektörel ilerlemelerin hem ulusal hem de küresel boyutta takibiyle güncel tutulacaktır.

Öğrencilerin teorik bilgilerini uygulamada kullanabilmeleri için sektör-üniversite işbirliği sağlanmaktadır. Meslek dersleri sektörün ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanmakta ve sektör deneyimine sahip öğretim elemanları tarafından verilecektir.

Eğitim dilinin İngilizce olması nedeniyle öğrenciler, İngilizce okuma, yazma ve özellikle de konuşma becerilerini geliştirecek ve böylece tüm dünya ile iletişim kurabilme fırsatını yakalayacaklardır. Programı başarıyla tamamlayan öğrenciler, pazarlama konuları yanında yabancı dille donanmış olacaklarından küresel arenada başarılı olmak için gerekli özellikleri taşıyacaklardır. Program dili İngilizce olduğundan, bu bölümü bitiren öğrenciler dünyanın farklı yerlerinde mesleklerini icra edebileceklerdir.

Öğrenme Çıktıları

  • Öğrenim alanı ile ilgili temel bilgilere sahip olmak.
  • Ulusal ve uluslararası boyutlarda farklı pazar koşullarına ve alıcı türlerine uyum sağlayacak etkin ve yaratıcı pazarlama karması stratejileri geliştirmek.
  • İşletme ve pazarlama ile ilgili problemlerle uğraşırken etik ve çevresel meseleler konusunda farkındalık sahibi olmak.
  • Alanlarıyla ilgili kurumsal, sosyal ve kültürlerarası bağlamlarda bilgi akışını kolaylaştırmak amacıyla etkili iletişimde bulunmak.
  • Yerel, bölgesel ve uluslararası pazarların nasıl faaliyet gösterdiğini ve ekonomik, sosyal ve kültürel konuların pazarlama ile ilgili kararları nasıl etkilediğini analiz etmek
  • İşletme, pazarlama ve iletişim alanlarındaki yeni gelişmeleri takip etmek için yabancı bir dil kullanmak ve dünyanın her yanından meslektaşlarla iletişim kurmak.
  • Pazarlama alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak İngilizce dilinde aktarmak.
  • Pazarlama alanına ilişkin edindiği bilgileri kullanmak suretiyle verileri yorumlayabilme, eleştirel bir bakış açısıyla analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisine sahip olmak.
  • Bilgi ve iletişim teknolojilerini pazarlama alanında ileri bilgisayar programları ile birlikte kullanmak.
  • Profesyonel iş yaşamında etkili olabilmek için gerekli olan liderlik ve karar alma becerilerini geliştirmek.
  • İş yaşamında bulunan insanlar arasında var olan biçimsel ve biçimsel olmayan ilişkileri anlamak.
  • Öğrenme çıktılarını iki farklı kültür ve eğitim sisteminde tecrübe ederek bilgi ve yeteneklerine derinlik kazandırmak.

©2025 ULUSLARARASI FİNAL ÜNİVERSİTESİ. Her Hakkı Saklıdır..