Uluslararası Final Üniversitesi

Programın Amacı ve Çıktıları

Günümüz iş dünyasını etkileyen, dijital devrim, globalleşme, sürdürülebilirlik ve işletmeler arasındaki artan rekabet gibi unsurlar, işletmelerin pazarlama faaliyetlerine gereken önemi vermelerini zorunlu kılmıştır. Değer yaratarak ve sonucunda değer elde ederek uzun vadeli müşteri ilişkileri oluşturma süreci olarak tanımlayabileceğimiz pazarlamanın, işletmelerin rekabet ederken diğer işletmelerden farklılaşarak daha avantajlı duruma gelmesini sağlaması mümkündür. Özellikle de, teknolojinin ilerlemesiyle kaçınılmaz hale gelen dijital platformlar üzerinde faaliyet gösteren işletmelerin, fark ve değer yaratma süreçlerinde, dijital medyanın pazarlama faaliyetlerine katkısı yadsınamayacak derecede artmıştır. Pazarlama faaliyetleri, tüketicilerin istekleri doğrultusunda ihtiyaç duydukları ürün ve hizmetleri belirleyip bilgilendirme, dağıtım, tutundurma, satış ve satış sonrası hizmet faaliyetlerini kapsar. Pazarlama (Dijital Medya) programının amacı, günümüz iş dünyasının ihtiyaç duyduğu küresel dünyanın dinamiklerine uyum sağlayarak pazarlama faaliyetlerini dijital medya gibi yeni medya kanallarını da göz önünde bulundurarak tasarlayıp yürütebilecek, yaratıcı düşünebilen, etik ve sosyal sorumluluk değerlerine ve araştırmacı ruha sahip, iletişim becerileri gelişmiş, edindiği teorik bilgileri uygulamaya geçirebilen, analitik bakış açısı taşıyan, çağdaş yaklaşımlara açık olup onları takip edip uygulayabilecek, bilimsel karar verme becerisi geliştirmiş, mesleki yeterliliğe ve özgüvene sahip nitelikli iletişim ve pazarlama uzmanları yetiştirmektir. Program, güncel pazarlama sorunları ve uygulamalarını, dijital medyanın sunduğu olanaklar ile birlikte öğretmeyi temel alan ders programıyla, programda dersleri verecek yetkin öğretim elemanlarıyla ve bilgisayar ve diğer eğitim teknolojilerine sahip olan modern donanımlarıyla söz konusu amaca ulaşmak için öğrenci kabul etmektedir.

 

Program Çıktıları

  • Öğrenim alanı ile ilgili temel bilgilere sahip olmak.
  • Ulusal ve uluslararası boyutlarda farklı pazar koşullarına ve alıcı türlerine uyum sağlayacak etkin ve yaratıcı pazarlama karması stratejileri geliştirmek.
  • İşletme ve pazarlama uygulamalarında yaratıcılığı ve yeniliği geliştirecek stratejiler üretmek ve onları analiz etmek.
  • İşletme ve pazarlama ile ilgili problemlerle uğraşırken etik ve çevresel meseleler konusunda farkındalık sahibi olmak.
  • Alanlarıyla ilgili kurumsal, sosyal ve kültürlerarası bağlamlarda bilgi akışını kolaylaştırmak amacıyla etkili iletişimde bulunmak.
  • Yerel, bölgesel ve uluslararası pazarların nasıl faaliyet gösterdiğini ve ekonomik, sosyal ve kültürel konuların pazarlama ile ilgili kararları nasıl etkilediğini analiz etmek
  • İşletme, pazarlama ve iletişim alanlarındaki yeni gelişmeleri takip etmek için yabancı bir dil kullanmak ve dünyanın her yanından meslektaşlarla iletişim kurmak.
  • Pazarlama alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak İngilizce dilinde aktarmak.
  • Pazarlama alanına ilişkin edindiği bilgileri kullanmak suretiyle verileri yorumlayabilme, eleştirel bir bakış açısıyla analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisine sahip olmak.
  • Kendi yeterliliklerinin farkında olmak.
  • Bilgi ve iletişim teknolojilerini pazarlama alanında ileri bilgisayar programları ile birlikte kullanmak.
  • Profesyonel iş yaşamında etkili olabilmek için gerekli olan liderlik ve karar alma becerilerini geliştirmek.
  • İş yaşamında bulunan insanlar arasında var olan biçimsel ve biçimsel olmayan ilişkileri anlamak.
  • Yaşam boyu öğrenme isteği ve gelişme yeteneğine sahip olmak.

©2025 ULUSLARARASI FİNAL ÜNİVERSİTESİ. Her Hakkı Saklıdır..