Uluslararası Final Üniversitesi

Öğrenme Çıktıları

İngilizce Dil Programı

İngilizce dilinde eğitim gören öğrenciler için İngilizce dil programımızın öğrenme çıktıları, Uluslararası Final Üniversitesinin Kurumsal Öğrenme Çıktıları, Avrupa Yeterlilikler Çerçevesi 6. seviyesine paralel olan 6. Düzeyde, Yükseköğretim için Ulusal Yeterlilikler Çerçevesi (EQF) ve Avrupa Yükseköğretim Alanı Yeterlilikler Çerçevesinin (QF-EHEA 1.Döngüsü). ilk döngüsü  tarafından sağlanan çerçevede tasarlanmıştır.

Program, hem yerel hem de uluslararası şartnamelere dayanmaktadır. Bunun yanı sıra, programımız için belirli ölçütler olarak benimsemekteyiz:

  • Avrupa Dilleri Ortak Ölçüt Çerçevesi (CEFR)

  • (EAQUALS) Kalite Güvencesi çerçevesi ve dil okulu akreditasyon kriterleri

Programımız öğrencilerimize uluslararası geçerliliği olan ve mümkün olan en yüksek kalitede bir dil eğitimi vermeyi amaçlamaktadır.

YDYO İngilizce  programlarını  başarı ile tamamlayan öğrencilerin  özellikle aşağıda beklenen yeterliliklere sahip olmasını amaçlamaktadır:

 

YDYO ÖÇ 1

Akademik metnin ana noktalarını anlama ve metinleri yazılı ve sözlü olarak özetleyebilme becerisini göstermek.

YDYO ÖÇ 2

Kanıtlara, mantığa, tartışmaya ve yaratıcı tepkilere dayanan yazılı işler ve sunumlar üreterek eleştirel olarak yanıt verme becerisini göstermek.

YDYO ÖÇ 3

Alanındaki önemli akademik ve mesleki konseptleri tanıtmak ve tartışmak.

YDYO ÖÇ 4

Hem genel hem de özel konularda, bağımsız ve işbirliğine dayalı İngilizce raporlar hazırlamak.

YDYO ÖÇ 5

İngilizce vasıtasıyla başkalarıyla işbirliği yapma gönüllüğünü; verilen görevler ve sunumlar yoluyla da kültürel çeşitliliğin farkındalığını sergilemek.

YDYO ÖÇ 6

Dil yeterliliklerindeki güçlü ve zayıf yanları değerlendirme ve gelecekteki çalışmalar için plan yapma becerisini gösteren bireysel ve grup bazlı öz-değerlendirme raporlarını hazırlamak.

YDYO ÖÇ 7

İngilizce eğitim yapan bölümlere geçiş yapabilmek için yeterli dil bilgisi ve çalışma becerileri yetkinliğini kazanmak.

YDYO ÖÇ 8

Standart akademik etiğe uygun yazılı ve görsel sunumlar üretmek; ve sivil ve çevresel konuların farkındalığını göstermek.

YDYO ÖÇ 9

Sınıf içi ve dışı katılımı ile, profesyonel bir ortamda potansiyel meslektaşları ve müşterileri ile İngilizce iletişim kurma becerisi göstermek.

YDYO ÖÇ 10

Profesyonel olarak biçimlendirilmiş İngilizce çalışmaları üretmek için bilgisayar uygulamalarını kullanmak; ve bilgisayarları sürekli bir dil geliştirme aracı olarak kullanabilme becerilerini göstermek.

 

Türkçe Dil Programı

Türkçe  dilinde eğitim gören öğrenciler için Türkçe dil programımızın öğrenme çıktıları, Avrupa Ortak Dil Çerçevesi (CEFR) doğrultusunda şekillendirilmiş olup, A1-C1 seviyeleri arasında dil öğrenen öğrencilerin okuma, yazma, dinleme ve konuşma becerilerini geliştirmeye yöneliktir. Programın temel hedefi, öğrencilerin akademik, profesyonel ve günlük yaşamda Türkçeyi etkin ve akıcı bir şekilde kullanmalarını sağlamaktır.

YDYO Türkçe  programlarını  başarı ile tamamlayan öğrencilerin  özellikle aşağıda beklenen yeterliliklere sahip olmasını amaçlamaktadır:

  •  
  • Okuma Becerisi (Reading) Gelişimi
  • Öğrenciler, farklı türlerdeki yazılı metinleri okuyarak ana fikri ve yardımcı fikirleri belirleyebilir, detayları analiz edebilir ve eleştirel bakış açısı geliştirebilir.
  • Yazma Becerisi (Writing) Yetkinliği
  • Öğrenciler, günlük, akademik ve profesyonel yazım kurallarına uygun metinler üretebilir; düşüncelerini açık, mantıklı ve tutarlı bir şekilde ifade edebilir.
  • Dinleme ve Anlama Becerisi (Listening) Kazanımı
  • Öğrenciler, farklı bağlamlardaki konuşmaları ve medya içeriklerini anlayarak temel bilgileri çıkarabilir, detayları yakalayabilir ve eleştirel dinleme becerisi geliştirebilir.
  • Konuşma ve İfade Yetkinliği (Speaking) Kazanımı
  • Öğrenciler, günlük hayatta, akademik ve mesleki ortamlarda uygun kelime ve dil yapılarıyla akıcı, etkili ve doğru bir şekilde kendini ifade edebilir.
  • Kelime Bilgisi ve Dilbilgisi Kullanımı
  • Öğrenciler, seviyelerine uygun kelime dağarcığını geliştirerek, farklı bağlamlarda doğru ve etkili bir şekilde kullanabilir; dilbilgisi yapılarını anlamlandırarak iletişimlerini güçlendirebilir.
  • Eleştirel Düşünme ve Analiz Yeteneği
  • Öğrenciler, metinleri, konuşmaları ve yazılı kaynakları analiz ederek yorum yapabilir, karşılaştırmalar yaparak bilgiyi değerlendirebilir ve eleştirel bir bakış açısı geliştirebilir.
  • Kültürel ve Sosyal Bilinç
  • Öğrenciler, Türk kültürü ve toplumsal yapısı hakkında bilgi edinerek, kültürlerarası iletişim becerilerini geliştirir ve farklı kültürel bağlamlarda etkili iletişim kurabilir.
  • Akademik ve Profesyonel Dil Kullanımı
  • Öğrenciler, akademik ve iş dünyasında kullanılan resmi yazışma kurallarını öğrenerek akademik makale yazabilir, rapor oluşturabilir ve profesyonel sunumlar yapabilir.
  • Teknoloji Destekli Dil Kullanımı
  • Öğrenciler, bilgisayar destekli dil öğrenme araçlarını, dijital platformları ve teknolojik kaynakları kullanarak Türkçe yeterliliklerini geliştirebilir.
  • Bağımsız Öğrenme ve Öz Değerlendirme Yetkinliği
  • Öğrenciler, kendi dil gelişimlerini analiz ederek eksik yönlerini fark edebilir, dil öğrenme süreçlerini yönetebilir ve yaşam boyu öğrenme becerisi kazanabilir.

Avrupa Konseyi. (2020). Diller için Avrupa Ortak Başvuru Metni: Öğrenme, öğretme ve değerlendirme- Tamamlayıcı cilt. Strasbourg: Avrupa Konseyi Yayınları.

©2025 ULUSLARARASI FİNAL ÜNİVERSİTESİ. Her Hakkı Saklıdır..